Dom nie jest tylko budynkiem, ale najpiękniejszym miejscem na świecie

Wspólnotom mieszkaniowym powstałym w oparciu o zapisy Ustawy z dnia 24.06.1994 r. o własności lokali proponujemy niżej przedstawiony zakres usług. W zależności od potrzeb poniższy zakres zostanie dostosowany zgodnie z indywidualnymi preferencjami. 
Pomagamy w rejestracji wspólnot oraz przy wyodrębnianiu wspólnot z zasobów spółdzielni mieszkaniowych.


Obsługa administracyjno-eksploatacyjna

  • rejestracja wspólnoty mieszkaniowej w Urzędzie Statystycznym i Urzędzie Skarbowym (nadanie numeru REGON i NIP),
  • aktualizacja wpisów do Urzędu Statystycznego i Urzędu Skarbowego, 
  • realizacja obowiązku sprawozdawczości GUS,
  • pomoc w założeniu rachunku bankowego,
  • protokolarne przejęcie dokumentacji nieruchomości od poprzedniego administratora, zarządcy lub dewelopera,
  • protokolarne przejęcie nieruchomości w terenie,
  • prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich właścicieli,
  • pomoc w zawieraniu polis ubezpieczeniowych związanych z nieruchomością wspólną,
  • pomoc w procesie likwidacji szkód,
  • zbieranie ofert dotyczących utrzymania nieruchomości wspólnej w tym: usług porządkowych, konserwacji, serwisów, remontów, dostawy mediów,
  • udzielanie informacji w sprawach dotyczących administrowania nieruchomością wspólną,
  • przygotowywanie i obsługa zebrań,
  • przygotowywanie i ocena prawna treści uchwał wspólnoty,
  • reprezentowanie wspólnoty w sprawach jej dotyczących przed władzami, instytucjami, kontrahentami oraz organami podatkowymi, 
  • prowadzenie korespondencji z właścicielami lokali w imieniu wspólnoty i jej organów,
  • poszukiwanie pożytków finansowych dla wspólnoty (reklamy na nieruchomości wspólnej, wynajem nieużytkowanych części wspólnych),
Obsługa księgowa
  • prowadzenie ewidencji kosztów i przychodów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • prowadzenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji księgowej,
  • przygotowywanie projektów, planów finansowo-gospodarczych,
  • przygotowywanie miesięcznych wymiarów opłat zgodnie z podjętymi we wspólnocie uchwałami,
  • dokonywanie okresowych rozliczeń, kosztów mediów dostarczanych do budynku i lokali,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych, 
  • windykacja należności,
  • zastępstwo procesowe na etapach sądowych i egzekucyjnych,
  • pomoc w uzyskiwaniu kredytów remontowych, inwestycyjnych i termomodernizacyjnych,
  • wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu do sprzedaży lokali,
  • przygotowywanie i zawieranie ugód w sprawie spłaty zadłużeń,
  • składanie w imieniu wspólnoty deklaracji podatkowych (w tym CIT, deklaracji na gospodarowanie odpadami),
  • realizacja płatności z konta bankowego wspólnoty,
Obsługa prawna
  • analiza dokumentów wspólnoty związana z podstawową jej działalnością (w tym uchwał, umów, petycji),
  • reprezentowanie na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej ( na podstawie udzielonych pełnomocnictw),
  • porady prawne związane z bieżącym administrowaniem nieruchomością wspólną,
  • przygotowywanie i opiniowanie innych zamówionych dokumentów,
  • prowadzenie spraw związanych z egzekwowaniem praw wynikających z rękojmi i gwarancji,
  • porady prawne w przypadkach kierowania spraw na drogę sądową, 
Obsługa techniczna
  • prowadzenie książki obiektu budowlanego,
  • zlecanie okresowych przeglądów i kontroli technicznych nieruchomości,
  • zlecanie serwisu urządzeń,
  • przechowywanie dokumentacji technicznej,
  • zlecanie bieżącej konserwacji,
  • przygotowywanie planów remontowych,
  • kontrola realizacji zleconych prac,
  • pomoc w protokolarnym odbiorze wykonanych prac,
  • pomoc w ustalaniu treści umów na prace budowlane, 
  • pomoc Inspektora Nadzoru przy wyłonieniu wykonawcy i odbioru prac,
  • na zamówienie wykonani kosztorysów i przedmiarów robót budowlanych, 
  • w przypadku zawarcia umowy z zewnętrzną firmą o świadczenie usług pogotowia technicznego - stała współpraca z firmą,
  • zgłaszanie w imieniu wspólnoty awarii do przedsiębiorstw.